Archivo Julio, 2017

Tarazona contra la Ley Mordaza

mordazaRecientemente se han producido unos hechos en Tarazona que han llevado a que varios jóvenes de la ciudad hayan sido multados de manera desorbitada por un tema que cíclicamente sale a la luz en nuestra ciudad.

En este caso, acabaron en una manifestación, por parte de la juventud, como protesta de lo que en el fondo subyace y no es otra cosa que la falta de alternativas de ocio en nuestra ciudad.

Eran otros tiempos, cuando el derecho al descanso de los vecinos de determinadas zonas de bares y el derecho al disfrute del tiempo libre, se intentaba compaginar, y si ocurrían circunstancias que no lo permitían o alguien meaba fuera del tiesto, se intentaban atajar los enfrentamientos y disputas con mano izquierda y diálogo, sobre todo con diálogo.

Pero desde que entró en vigor la ley mordaza del Partido Popular, el toro entró en la cacharrería y todo aquello que desde el ámbito municipal se podía hacer para la mejora de la convivencia vecinal, se vio influenciado por las consecuencias de esta ley, eminentemente de carácter represor.

Y en esto llegamos a ver el esperpento de las cantidades económicas de las multas por los hechos acaecidos, lo que no deja de ser un aviso a navegantes… si eres crítico LO PAGAS.

Es por ello que desde ARAGONESISTAS DEL MONCAYO – ESTADO ARAGONES exigimos el cierre y sobreseimiento de los expedientes, la exoneración del pago de las multas y que el ayuntamiento establezca cauces de diálogo para que esta situación no se vuelva a repetir.

, ,

No hay Comentarios

ESTAU ARAGONÉS Y ASP - ENTABÁN, REFIRMAN A GRAFÍA OFIZIAL DE L’ARAGONÉS

captura

COMUNICAU CONCHUNTO

OS PARTIUS POLITICOS ESTAU ARAGONÉS Y ASP - ENTABÁN, REFIRMAN A GRAFÍA OFIZIAL

DE L’ARAGONÉS PUBLICADA EN O B.O.A. D’O 28 DE CHUNIO DE 2017

Os dos partius d’a izquierda sobiranista aragonesa consideran que a politica lingüistica d’o Gubierno d’Aragón, endrezada per a “Direzión Cheneral de Politica Lingüistica” ye más que correcta e ha conseguiu más ochetivos que no en os 30 años anteriors.

Un d’os alcuerdos ye estau a publicazión d’a Resoluzión d’a nueva grafía publicata en o BOA de o día 28 de chunio. Ista grafía ye un paso plazentero pa continar adebantando enta la normativizazión de l’aragonés. Antimás no se considera definitiva, simplamén ye a que se ferá servir institucionalmén, entremistanto no siga adotada atra per norma de carácter superior d’a futura Academia de l’Aragonés. Agora ye l’inte preziso en que o movimiento popular de defensa d’a nuestra luenga prenzipia un nuevo camín en as instituzions.

Per isto, l’oxetivo de que l’aragonés siga ofizial, amenista en iste tiempo, lo nuestro refirme sin reserva denguna, cualsiquier dandalo sinificaría retacular a os tiempos en que no se feba cosa con a luenga aragonesa en o Gubierno d’Aragón. Os tiempos de LAPAPYP e LAPAOS ya son pasatos.

Manimenos, Estau Aragonés y Entabán alcuerdan fer servir as normas graficas adotadas e redactadas per a triada d’espertos que eslichión as tres asoziazions implicadas en a defensa d’a nuestra lengua e que se comprometión a emplegar per consenso. Agora ye a DChPL qui las recomienda fer servir como propias, considerando-las ofizials dica que a esdevenidera Academia de l’Aragonés las refirme, u reforme.

O nuestro compromís estió anterior e ya diziemos que faríamos servir as normas que salisen, fuesen as que fuesen, e per ixa razón, faremos servir istas normas graficas en todas as nuestras pachinas ofizials, e tamién en as istituzións a on tengamos representazión en os gubiernos como pueden estar o Conzello de Uesca, a Comarca d’a Plana de Uesca u a Ofizina de Lengua Aragonesa, tamién d’a nuestra responsabilidat.

D’atra man, Entabán y Estau Aragonés demandan e agradeixen a CHA e a la DChPL que continen o treballo e prenzipien un prozeso de reforma d’a Lei de Luengas, con l’ocheto d’amillorar-la e d’enamplar o consenso sozial e politico en o reconoximiento d’as luengas minorizatas d’Aragón: l’aragonés e o catalá. Si bien mientres siga posible adebantar con a lei actual, cal fer-lo igualmén.

Siñau per Estau Aragonés e ASP- Entabán.

, , , , ,

No hay Comentarios